Digitális Gasztro Tartalomkészítés

Ételfotózás, Receptfejlesztés és Food styling

Gasztro Social Media Marketing Tanácsadás

A közösségi médiának köszönhetően mára már az információk nagy részét a szemünkkel fogyasztjuk el. A gasztronómia világában végzett online munkám során az bizonyul az egyik legnagyobb feladatnak, hogy olyan tartalmakat – képeket, videókat, blog bejegyzéseket, social media posztokat gyártsak – ami fölött nem görgetnek át a felhasználók. Rengeteg az információ és a tartalom, nekem pedig az a feladatom, hogy a finom receptek mellé olyan szép ételfotót fényképezzek, amire ránézve a felhasználó nem ignorálja, hanem felkelti az érdeklődését.

Hét éve kezdtem el írni mikro gasztroblogomat, ezen évek alatt páholyból figyelhettem a magyarországi gasztronómia fejlődését. Gasztrobloggerként az első, amit megtanultam az, hogy figyelemmel kell kisérnem az aktuális trendeket. Tanulmányaim közepette digitális tartalomkészítőként kezdtem el munkálkodni, az utóbbi évek során a receptjeim nem csak a közösségi médián, de online és nyomtatott sajtóban is számos alkalommal megjelentek. Receptfejlesztő munkám során dolgoztam már együtt őstermelőkkel, kisebb és nagyobb élelmiszeripari vállalatokkal és már többször is felkértek szakértőnek országos lap gasztronómia témájú cikkeihez. Mára, hét évvel az indulása után egy népszerű gasztroblogot vezetek, elkötelezett kis követő táborral, akik rendszeresen készítik el az általam publikált recepteket.


Élelmiszer – Marketing

Receptfejlesztés és food styling

Az egyetemi éveim alatt megszerzett üzleti tudásomat és a gasztronómia iránti szenvedélyemet, hamar sikerült a virtuális térben érvényesítnem. Hiszen a food szektor digitális terében adódott alkalmam olyan nagyobb vállalatokkal és márkákkal együttműködni, mint a Szarvasi Mozzarella és a Budafoki Élesztő. Úgy látom, hogy az elmúlt évek során már nem csak a nagy, de az egészen kicsi vállalkozások is egyre jobban realizálták, hogy a digitális tér élvonalában lenni ideális hely a piacon. Ám az, hogy hogyan alkossák meg marketingstartégiájukat és szervezzék eredményesen az online jelenlétüket a vállalkozások, az még a többség számára misztikusnak tűnik.

Munkám során a célközönség rendkívüli trendérzékenységét tapasztaltam és számos kihívás gördült elém a célközönség konstans újdonság iránti igényének kielégítését illetően. Digitális környezetben dolgozni rengeteg dillemmát rejt magában. Az egyik legnagyobb maga a megfelelő kommunikáció a közöségi médián, a megfelelő célközönség elérése és a szükséges content marketing alkalmazása. A legtöbb brand számára nagyon fontos a social media platformokon való egységes megjelenés. Szükséges az egységes kommunikáció és egységes tartalmak kreálása mindegyik social média felületünkre. Viszont ez igazán problematikus kihívás számukra, hiszen minden egyes social média platformukon más-más felhasználókhoz kell beszélniük, sokszor más-más generációkhoz.

A gasztronómia iránti érdeklődésemet volt lehetőségem tudományos vonalon is kamatoztatni. 2020-ban a magyarországi gasztronómia aktuális trendjeit és a közösségi média gasztronómiára gyakorolt hatását vizsgáltam. 2022-ben pedig a kutatásom a webanalitika élelmiszermarketingben való alkalmazására és felhasználási lehetőségeire vonatkozott, ami további lépést jelentett a témában való tudományos elmélyedésben. A kutatással végül Országos I. helyezést értem el, a 36. OTDK Közgazdaságtudományi szekciójának Marketing – Élelmiszer tagozatában. 2023-ban kvalitatív kutatást készítettünk a hazai online véleményvezérek piaci attitűdjeiről, mely eredményeinek közlésére volt lehetőségünk a magyar üzleti élet legjelentősebb FMCG-szaklapjában is.


Mohr Míra

Mit gondolsz, szeretnél velem együtt dolgozni?

Katt ide és vedd fel felem a kapcsolatot.

Nézd meg, hogy a korábbi partnereim mit mondtak a munkámról.

Katt ide az ajánlásokért.

[instagram-feed]